La Mediació escolar:
L’
interès per la mediació escolar està creixent com a conseqüència dels
conflictes que es produeixen pel deteriorament de les relacions interpersonals
a les escoles. Les institucions afronten la problemàtica social que afecta
l'escola i té més impacte en aquells grups on les relacions interpersonals es
troben deteriorades, o no troben eines apropiades per a la seva gestió. La
mediació no és un instrument màgic que solucionarà els conflictes. La mediació
és una eina que pot millorar la gestió de determinats conflictes, ja que no
aporta solució per a totes les situacions conflictives.
Els conflictes que es generen en l'àmbit
educatiu no sempre es resolen o s'administren de forma adequada, el que ha
portat a un augment dels recursos administratius, els expedients iniciats a
docents i alumnat i l'escalada dels conflictes institucionals que afecten tota
la comunitat.
La mediació en l'àmbit escolar s'estructura a
través de la creació, dins del propi centre educatiu, d'un òrgan mediador, la
composició pot variar:
• pot estar constituït per persones mediadores
provinents de l'alumnat,
• persones mediadores provinents del
professorat, i fins i tot
• persones mediadores provinents del personal
no docent, que poden treballar individualment o de forma col·legiada.
Per resoldre un conflicte entre dos professors
pot intervenir un mediador professor, o per resoldre un conflicte entre dos
alumnes pot intervenir un mediador alumne, o aquest i un mediador professor.
El que es pretén és transmetre habilitats de
comunicació, assertivitat (poder expressar les opinions i els punts de vista,
siguin correctes o no), identificació d'emocions, empatia, escolta activa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario